Alla inlägg under juni 2008

Av Madeleine - 30 juni 2008 20:30


Idag fick trollen i Gisslarbo fint besök må ni tro...!

Det var självaste "bustrollet" Melvin som tittade förbi...


Jag frågade honom vilket av de "tre" trollen han tyckte var det allra fulaste,

TROLLMOR svarade han utan tvekan...:) Ha ha, undrar om det inte var mig han tänkte på...;-)

Av Madeleine - 26 juni 2008 16:50


Idag skedde det! En tid var bokad hos frissan och Michéle hade laddat inför den stora förvandlingen...


Så här långt hår hade hon innan...


Och så här mycket blev kvar ...


Men inte nog med att håret skulle väck, hon ville byta hårfärg också!

Denna gång fick jag agera "frissa" och det vet vi ju sen tidigare hur det brukar sluta...! (uj uj uj) :o


Trots två blonderingar och en toning blev resultatet en aning gul/orange...

Men jag tror att det bleks lite av sig själv, bara solen tittar fram...;) 


Så nu har jag en dotter av varje...

En brunett och en blondin, söta som socker...!

Av Madeleine - 24 juni 2008 11:51


Nu har jag fått hem min "minsting" från norrland. Hela tre veckor får jag rå om henne innan hon försvinner tillbaka till de mörka djupa skogarna i norr igen...:(

Det känns roligt med lite liv och rörelse i huset igen...


Idag kom hennes STORA storasyster och hälsade på. Hon ska snart bli mamma och det är spännande värre... Vem är det som döljer sig i "kulan" är det en Clara eller...? :)


Här är mina juveler...

Av Madeleine - 21 juni 2008 11:03


Det är skönt med lite semester och miljöombyte.

Åland är vackert...


 




Att sitta vid havskanten med en longdrink är inte helt fel...;-)


Lite senare fick jag påhälsning av två änder som praktiskt taget åt ur handen på mig...:-)


Efter longdrinken blev det en cykeltur och lite bus i lekparken :)



Ett besök på fartyget "Pommern" kan jag varmt rekommendera för de som besöker Mariehamn. Det är ofattbart att detta fartyg har levererat vete ända från Australien till England. Resan tog över nio månader under tuffa förhållanden ute till havs för besättningen...


På midsommarafton cyklade vi ner till hamnen i Mariehamn där midsommarstången restes under pompa och ståt...


Det har varit en skön och avkopplande "minisemester" på Åland!

Av Madeleine - 15 juni 2008 14:32


Vi har bestämt oss för att bryta av vardagen med en veckas minisemester.

Destinationen blir Åland...


Vi åker med vår "gamla lilla husbil" så nu putsas det och fejas in i det sista....


Vi har det rätt mysigt i vårt rullande lilla hus...:-)

Eller hur...?




"Trollgumman och trollgubben" i Gisslarbo ber att få önska alla bloggläsare

en riktigt GLAD MIDSOMMAR !!!

Vi hörs när vi kommer hem!

Av Madeleine - 11 juni 2008 15:54


Igår var det dags igen...

"Lilla Clara" sände tydliga telepatiska meddelanden som sa:


"Jag vill ha mormors hemgjorda köttbullar, såna där med gräddsås och lingonsylt till... Snälla mormor kan inte du göra såna till mig...?"


Ja, vad gör man...?

Inte kan man motstå denna vädjan!

Det var ju bara att sätta igång och rulla köttbullar det...;-)


Jag ringde och försökte få Claras mamma att komma hit och äta lite (så att Lilla Clara fick sina efterlängtade köttbullar) men mamma hade en tid att passa hos barnmorskan...

Då följer mormor med sa jag!


Nu är "lilla Clara" ca 32 cm...


Det blev ett fasligt liv på Clara under undersökningen...

Hon till och med "kickade till" apparaten så det smällde högt...:-)

Både mamman och barnmorskan såg mäkta förvånade ut...


Men mormor fnissade bara lite för mig själv för hon visste ju att Clara bara var lite otålig och ville hem till de väntande köttbullarna...;-)






Av Madeleine - 8 juni 2008 21:13


Vad gör man en dag när termometern visar dessa siffror...?

 Jo, vi bestämde oss för att ta oss en båttur. Det var ju en perfekt dag för att inviga den nya elmotorn som "min kära sambo" fick av "sin mycket snälla och givmilda sambo" på sin 50-årsdag i höstas. :-)


Sagt och gjort! Vi packade ner några kalla öl och "pizzarullar" som tilltugg och begav oss iväg längs Hedströmmen.

Vilken otrolig skillnad det är att "smyga" längs strömmen nästan ljudlöst!  Vi kunde prata med varandra i normal samtalston utan att behöva skrika för att överrösta motorljudet...! Bara det alltså...!

Man hörde till och med bruset från trädkronorna! Tänk att en elmotor kan gå så tyst...:-)


Vi åkte så långt vi kunde komma innan det blev allt för grunt och svårframkomligt. Där drog vi upp båten vid kanten och tog en rast...

Vi smaskade i oss matsäcken och "vadade" och "badade" bland stenar och brusande små forsar...


Näckens något blygare kusin "Näckan"...


En flytande "stubbe" och en flytande "gubbe"... :)


Ett, två tre...


Janne försökte sig också på några "kast" men jag kan informera om att det inte blir fisk till middag i Gisslarbo idag...;-)


Såna här dar förstår man meningen med livet...! TACK! :-)




Av Madeleine - 6 juni 2008 19:39


Det är "värsta sommarn" i Gisslarbo. Precis som i övriga Sverige efter vad jag förstått!

Det brinner lite överallt har jag sett på nyheterna och det är otäckt när det är så torrt i backen. Man får vara försiktig med elden...!

Jag vattnar mina stackars blommor och andra växter nonstop och vi har tur som bor så nära vatten.

Det är på sommaren som Gisslarbo är som allra bäst...!


Idag fixade min "finurlige" sambo en vattenrutchkana i slänten med hjälp av en bit plast och vattenspridaren...


Det gick undan för Melvin må ni tro...:)


"Tut i backen"...



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards